2011. február 10., csütörtök

Kicsit szomorkás a hangulatom máma

Rájöttem, hogy nekem a sütés terápia.
Egy rossz nap az irodában és felüdülés otthon a konyhában kupit csinálni, bekapcsolni a sütőt és alkotni valamit.
Hát, tegnap rossz napom volt, nagyon rossz. Így csináltam jó nagy kupit aminek eredménye néhány darab vaníliakrémes és néhány darab csokoládékrémes gyümölcsös kosárka lett. 


 Krémes, gyümölcsös kosárka

A boltból:
400 g linzertészta
1 főzős vanília puding
0,5 l tej
250 ml tejszín
180 g csokoládé
bogyós gyümölcs díszítésnek
A munka:
A sütőt melegítsük elő 200 fokra. Egy muffin formát vajazzunk ki. A tésztát nyújtsuk ki kb. 3 mm vastagra és béleljük ki a muffin formát. Tegyünk bele sütőpapírt és száraz babbal vagy sütőbabbal (kaptam Lacitól a névnapomra) töltsük meg. Ezzel megakadályozva, hogy a tészta sütés közben feljöjjön. Ha aranybarnára sült egy kicsit hagyjuk a formában hűlni, majd tegyük süteményrácsra amíg teljesen kihűl.
A csokikrémhez a csokoládét törjük darabokra és tegyük a mixerbe. A tejszínt lassú tűzön melegítsük fel amíg forró lesz, de forrni ne hagyjuk. Öntsük a csokoládéra és jó alaposan mixeljük össze.
A pudingot a használati útmutatónak megfelelően készítsük el. Egy kicsit feljavítottam (vagy elrontottam) és tettem bele egy kis vanília kivonatot és egy vanília rúd belsejét.
Nem kell kihűteni, a puding túl gyorsan szilárdul, a csokoládékrém túl lassan. Kanalazzuk a már hideg kosárkákba és díszítsük a gyümölcsökkel. 



Valahol azt olvastam vagy láttam, hogy nyugodtan használjunk boltban kapható kész tésztákat. Én most ismerkedési, tanulási céllal használtam, hiszen a menetrendben a linzertészta is benne van.
Most megtanulom, hogy milyen állagunk kell lennie, milyen vele dolgozni, milyen vastagra/vékonyra kell nyújtani, mennyi ideig kell hűteni, sütni és hogy hogy lehet a formába úgy beleszuszakolni, hogy csinos kis kosarakat kapjunk.
A vanília krémhez pedig azért használtam pudingot mert lusta voltam igazi krém receptet keríteni és olyan főzni. De így is finom lett (főleg mert feljavítottam).

Ez egyébként a saját agyam szüleménye. A metrón találtam ki hazafelé menet.
Ne megyek eszem is egyet.

Ja, nézzétek Laci milyen jó képet csinált.



Ui: Már a csokikrém teljesen megszilárdult, viszont a vanília krém egy kicsit eláztatta a tésztát. 

2 megjegyzés:

  1. basszus csorog a nyálam. ez valami istenien néz ki. :)

    VálaszTörlés
  2. ezek a sütik, már absof..lutely meggyőztek, hogy ide most már regisztrálni kell :).. Szóval Gabikám, én vártam őket faxon... de igazán.. nagyon jól nézki.. szeretném is mihamarabb kóstolni..

    VálaszTörlés