2011. február 20., vasárnap

1:1

Maradva a tanrendemnél most a keksz alapú tortákkal próbálkoztam. Roppant egyszerű (lenne), viszonylag gyorsan készen van. És rengeteg variációja lehet.
Én sajttortát csináltam. Kétszer is.


Narancsos sajttorta

A boltból:
225 gr keksz, darálva
115 gr olvasztott vaj vagy margarin
225 gr sajtkrém
1 evőkanál méz
1 narancs héja
2-3 evőkanál narancslé
1 narancs húsa
200 ml tejszín

A munka:
Egy 20 cm átmérőjű tortaformát béleljünk ki sütőpapírral A kekszet az olvasztott vajjal keverjük össze, majd tegyük az előkészített tortaformába és egy kanállal nyomkodjuk le. Ha a sütő elő van melegítve akkor tegyük be 200 fokon, kb. 10 percre, ha nincs akkor csak tegyük hidegre kb. 1 órára amíg a vaj teljesen megszilárdul. Jó ha sütjük mert szilárdabb lesz, de szerintem tíz perc sütésért felesleges 20 percig előmelegíteni a sütőt.
Ha sütöttük az alapot akkor a formában hagyjuk kihűlni.
A krémhez a krémsajtot a narancslével és a reszelt héjjal keverjük krémesre, keverjük bele a narancs kockázott húsát (a fehér hártyát teljesen szedjük le, az keserű lehet), a tejszínhabot verjük habbá és óvatosan keverjük a narancsos sajthoz. Kanalazzuk a kihűlt alapba. Díszítsük a tetejét és tegyük hidegre amíg a krém megszilárdul.

Nagyon jól nézett ki, de sajnos nem volt finom. 
A narancsnak egyáltalán nem volt narancs íze. Mentésként tettem bele dobozos narancslevet, de azzal nem számoltam, hogy már előtte is tettem bele folyadékot. Szóval a narancslé szépen eláztatta az alapot. Pedig milyen jól nézett ki.


De nem adtam fel. Újra nekiálltam, de most a narancsos krém helyett kávésat találtam ki.

Kávés sajttorta

A boltból:
225 gr keksz, darálva
115 gr olvasztott vaj vagy margarin
225 gr sajtkrém
200 ml tejszín
2-3 evőkanál erősre főzött kávé
cukor (ízlés szerint)
A munka:
Az előbb leírtak szerint elkészítjük az alapot.
A sajtkrémet a kávéval, cukorral és a felvert tejszínnel összekeverjük. A formába kanalazzuk, díszítjük, hűtjük.


Hát, ez már jobb lett, de ez sem ment simán, ugyanis Philadelphia vagy Mascarpone helyett valami egyéb sajtkrémet vettem, ami (bár a dobozon nem volt rajta) egy kicsit sós volt és a sósság sajnos átjött a krémen is. Egy tanács, ha valaki sajttortát készít, az ilyen esetleges balesetek elkerülése végett: Mascarpone vagy Philadelphia semmi más.
Ezeket a tortákat nagyon egyszerű elkészíteni és a krém tulajdonképpen bármilyen ízesítésű lehet. Már ha jó sajtkrémet teszünk bele.

3 megjegyzés:

  1. szió! narancsosat akkor meg se próbáljuk inkább? annyira gáz?

    VálaszTörlés
  2. Szia! De, csak elotte kostold meg a narancsot. Ha nincs finom narancs ize akkor ne tedd bele. A nelkul ugyanis csak egy habos, semmilyen izu krem.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!


    Szívesen megkóstolnám némelyik kekszet.
    Ötlet, hogya jó, finom narancshéjat apróra vágva lezukrozva hűtőben tárolva bármikor felhasználhatjuk.
    Zs

    VálaszTörlés