2011. április 24., vasárnap

Folyt. köv


Megvagyok még. Nagyon-nagyon régen írtam, de nem azért mert elfelejtettem, hanem mert képtelen voltam eljutni odáig, hogy amit sütöttem arról írjak is. Pedig sütöttem ám!

Kétszer is telesütöttem a kekszes dobozokat.
Csináltam  zabpelyhes kekszet, egyszer kakaóval, egyszer a nélkül, csokis-cseresznyés kekszet valamint kókuszosat. A Laciéknál tartott Red Nose Dayre sütöttem brownie-t. Kipróbáltam egy nagyon egyszerű és gyors kenyér receptet és egyik reggel mivel nem tudtam aludni reggelire muffint készítettem. Íme a receptek, sajnos most nem a saját képeimmel!



Zabpelyhes keksz 

A képet innen kölcsönöztem


A boltból:
170 gr zabpehely
85 gr kókusz (elhagyható)
225 gr vaj vagy margarin
115 gr cukor
55 gr barna cukor
2 tojás
4 evőkanál cukor
1 ½ vanília eszencia
115 gr liszt
½ evőkanál szódabikarbóna
½ evőkanál só
1 evőkanál fahéj

A munka:
A zabpelyhet és a kókuszt barnulásig süssük. A sütőt 200 fokra melegítsük elő és készítsünk elő két tepsit. Keverjük össze a vajat a cukrokkal, amikor krémes keverjük hozzá a tojásokat egyesével. Majd a tejet, vaníliát végül a szárazakat és a kókuszos zabpelyhet. Egy kanállal tegyünk kupacokat a lemezre és kb. 10­-12 perc alatt süssük készre.

Zabpelyhes kakaós

Ugyanaz, mint az előző, csak kihagyjuk a kókuszt és a fahéjat és a liszthez két kanál sima kakaóport keverünk.

Kókuszos kupacok  

A képet innen kölcsönöztem


A boltból:
45 gr liszt
1 csipet só
225 gr kókusz
170 m édes sűrített tej
1 evőkanál vanília eszencia

A munka:
A sütőt 140 fokra előmelegítjük és előkészítünk két tepsit. A lisztet, sót, kókuszt egy tálba rakjuk, ráöntjük a tejet valamint a vaníliát és összekeverjük. Púpozott evőkanálnyit a tepsibe kupacolunk és kb. 20 perc alatt megsütjük.

Nekem nagyon kemény lett. Tulajdonképpen kisbaltával kellett felvágni, hogy enni lehessen. Ahogy Laci mondta, sok teával vagy kávéval viszont nagyon finom.

Csokis-cseresznyés keksz

A képet innen kölcsönöztem


A boltból:
225 gr vaj vagy margarin
140 gr cukor
1 tojássárgája, felverve
2 evőkanál vanília kivonat
280 gr liszt
55 gr koktél cseresznye
55 gr csoki darabka
Csipet só

A munka:
A vajat és a cukor krémesre keverjük, majd hozzáadjuk a tojást és a vanília kivonatot. Jól kidolgozzuk, majd belekeverjük a lisztet, sót, cseresznyét és a csokidarabkákat és addig keverjük, amíg teljesen elvegyülnek. Két bucit csinálunk belőle és a hűtőbe tesszük kb. 30-60 percre.
A sütőt előmelegítjük 190 fokra és kipapírozunk két tepsit. A két kupacot kinyújtjuk kb. 3mm vékonyra és háromszögekre, négyzetre, rombuszra, deltoidra, trapézra, parallelogrammára, kinek mi tetszik, vágjuk vagy hengert formázunk belőle és felkarikázzuk. Majd 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük. Sütőrácson kihűtjük és mehet a kekszes dobozba.

Fekete-fehér brownie

A képet innen kölcsönöztem

 
A boltból:
A csokis tésztához:
225 gr csokoládé
85 gr vaj vagy margarin
4 tojás
300 gr cukor
140 gr liszt
1 teáskanál sütőpor
2 teáskanál vanília eszencia vagy 1 vaníliarúd magja
115 gr mag (dió, mogyoró, mandula) aprítva
A fehér tésztához:
55 g vaj vagy margarin
170 gr krémsajt
100 gr cukor
2 tojás
30 gr liszt
1 teáskanál vanília eszencia

A munka:
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és sütőpapírral béleljünk ki egy tepsit.
Olvasszuk fel a csokit és a vajat vízfürdő felett, majd tegyük félre hűlni. A tojást verjük habosra, majd adjuk hozzá a cukrot, majd a lisztet, sót, sütőport végül keverjük bele a csokoládét, vaníliát és a darabolt magot.
A fehér masszához a vajat és a krémsajtot keverjük el, majd egyesével adjuk hozzá a többi hozzávalót.
A csokis masszának a 2/3-át öntsük a tepsibe, rá a fehéret majd ismét a barnát. Egy villával egy kicsit, spirálisan keverjük meg, de ne keverjük össze. 35 - 40 perc alatt süssük készre.

És íme, életem első kenyerének receptje:

Ír szóda kenyér

A képet innen köcsönöztem


A boltból:
170 gr teljes kiőrlésű liszt
170 gr sima liszt
½ evőkanál só
½ evőkanál szódabikarbóna
290 ml kefir
1 evőkanál sütőpor

A munka:
A sütőt melegítsük elő 200 fokra. A liszteket, a sót és a szódabikarbónát tegyük egy nagy tálba. A közepére csináljuk egy mélyedést és öntsük bele a kefirt. Kívülről befelé keverjük össze az egészet és formázzunk egy bucit belőle. Ha nagyon száraz egy kicsi tejet hozzá adni, de a tészta ne legyen se túl ragadós, se túl száraz. Lisztezett deszkán egy kicsit gyúrjuk, majd tegyük egy kicsit lisztezett tepsibe. Lapogassuk meg és a tetejét keresztbe vágjuk be egy éles késsel. Kb. 30 percig süssük. Akkor van kész, ha kongó hangot ad amikor megütögetjük. Vajjal nagyon finom.

Mióta egy medve költözött mellém aludni, reggelente viszonylag korán kint vagyok az ágyból (csak tudnám, hogy a maci miért mindig hétvégén reggel jön). Ha meg már úgysem alszom akkor kitalálok valami extrát reggelire. 
Mint például a

Fetás, szárított paradicsomos muffin

A képet innen kölcsönöztem
 

A boltból:
280 gr liszt (vagy akinek van csészés mérője 2,5 csésze)
100 gr feta sajt
100 gr reszelt sajt (lehet egy kicsit erősebb ízű)
2 tojás
250 ml tej (1 csésze)
Friss oregánó, apróra vágva
2 evőkanál vaj
200 gr szárított paradicsom, apróra vágva (1 csésze)

A munka:
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és készítsünk elő egy 12-es muffin formát. Az összes hozzávalót keverjük össze egy nagy tálban. Vigyázzunk, hogy ne keverjük túl. Csak addig, amíg elvegyülnek. Kanalazzuk a formába és kb. 15-20 perc alatt süssük készre. Lehet mellé vajat vagy sajtkrémet tálalni, illetve a fele paradicsomot olívabogyóra cserélni.
Mire a saját macink felébred kész is van a muffin, lehet „ágybareggeliként” tálalni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése