2011. június 10., péntek

Restancia : Nyári süti

 Idén gyönyörű tavaszunk volt. Szinte alig volt eső (esős Anglia, mi? ). Az előrejelzés szerint szép hosszú, meleg nyár előtt állunk. De jó is lenne! Valamelyik reggel hallottam a rádióban, hogy óvatosan kell bánni a vízzel különben vízkorlátozás lesz, mivel az egyik legszárazabb tavaszon vagyunk túl. Nesze neked! Angliában vízkorlátozás! Na, de vissza a sütihez. A múltkor említettem, hogy így nyár közeledtével a kicsit gyümölcsösebb, nyáriasabb édességek jobban mennek. A BBC food oldalán találtam az alábbi nagyon egyszerű és finom receptet. 




Áfonyás-citromos sütemény

A boltból:
A tésztához:
125 gr puha vaj
225 gr cukor
2 tojás
250 gr tejföl
1 citrom leve és reszelt héja
300 gr liszt
1 kanál sütőpor
150 gr áfonya

A krémhez:
50 gr puha vaj
200 gr krémsajt
1-2 kanál citromlé
50 gr áfonya
porcukor ízlés szerint (az eredeti recept 300 gr-ot ír ami nagyon, nagyon sok)

A munka:
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és egy kb. 20x26-os tepsit papírozzunk ki. A tojást és a cukrot keverjük amíg habos nem lesz. Egyesével keverjük bele a tojásokat, majd sorban a tejfölt, egy citrom levét és reszelt héját, majd a sütőporral elkevert lisztet, amíg egy teljesen egynemű tésztát kapunk. Óvatosan keverjük bele az áfonyát (nem az egészet, csak a tésztához valót). Kanalazzuk a tésztát a tepsibe és süssük kb 40-45 percig, illetve amíg a tészta teteje aranybarna nem lesz és nem ragad a beleszúrt tűre. Hagyjuk a tepsiben kihűlni.
A krémhez keverjük össze a hozzávalókat és kenjük a kihűlt sütemény tetejére, majd díszítsük a maradék áfonyával.

Jó kis süti lett belőle!



Szerintem az áfonyát lehet málnával, eperrel esetleg cseresznyével helyettesíteni, majd legközelebb kipróbálom úgy.
A második adag krém már finom is lett. Ugyanis az elsőnél a receptben előírt mennyiségű cukrot használtam és ehetetlenül édes lett. Leszedtem a habot a tetejéről és újra csináltam (szerintem 2-3 evőkanál cukor bőven elég bele).

Hát, ennek sem volt ideje megromlani. Szerencsére!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése