2011. július 6., szerda

Még mindig restancia: Piros gyümölcsös hab

Nekem a most következő édességről a gyümölcsös madártej jutott az eszembe, persze tej nélkül. Pedig nem is szeretem a madártejet. De ez a finom gyümölcsös hab nagyon ízlett.
Azt hiszem ez az anyukámnak nagyon ízlene. Talán, mert szereti a madártejet meg a gyümölcsöket. Ha augusztusban hazamegyünk lehet, hogy meg is csinálom neki.



Piros gyümölcs felfújt

A boltból:
15 gr vaj
100 gr cukor
250 gr piros gyümölcs (málna, szeder stb)
4 tojás fehérje
Porcukor

A munka:
A vajjal kenjünk ki 4 nagy vagy 8 kisebb megfelelő, hőálló üveg formát, cukrozzuk ki a belsejét és tegyük egy sütőtepsire. A sütőt melegítsük elő 190 fokra. A gyümölcsöket, néhány díszítésnek félretett szem kivételével, mixerrel pürésítsük. A tojásfehérjét verjük keményre, majd keverjük bele a cukrot és addig verjük amíg fényes nem lesz. Óvatosan forgassuk a felvert fehérjét a piros pürébe, majd kanalazzuk a formákba (ne tegyük tele) porcukrozzuk meg és tegyük a sütőbe kb. 15 percre amíg felfújódik és aranybarna lesz a teteje.
A félrerakott gyümölcsökkel dekoráljuk és lehetőleg azonnal tálaljuk.




A fényképek azután készültek, hogy kivettem a felfújtakat a sütőből. Mire kihűltek egy kicsit összeestek. Amikor a Kiskakas (a konyhai órám) jelzett, kinyitottam a sütőt és elképedtem, hogy milyen magasak lettek.
Másnap, hidegen is finom volt, de addigra már szinte a kiindulási pontig összeesett.

Azon gondolkodom, hogy meg lehet-e csinálni másik gyümölccsel. Mondjuk fahéjas-alma karácsonyra? Na lehet, hogy kipróbálom majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése