2011. július 21., csütörtök

Restancia : O sole mio, Italiano, Donna Mamma...

... Bella Sinorina, Prego, Prego, Il conto por favor

Na, neeeem!! nem kezdtem el olaszul tanulni. Ha újra nyelvet tanulnék az francia lenne. Természetesen. Viszont sütöttem pizzát. Nem olyan igazi olaszosat, nem csak paradicsom meg sajt volt rajta, hanem olyan európai módon készülő mindent bele pizzát.
Pont a minap láttam egy műsort Nápolyról és a pizzáról. Szóval, ha esetleg oda kutyulódom tudom, hova kell menni pizzázni.




De vissza az alkotásomhoz.
Mivel az ismétlés a tudás jó édes anyukája, kapásból kétszer álltam neki a sütésnek.

Pizza tészta

A boltból:
25 gr friss élesztő vagy 15 gr szárított élesztő (kenyérhez való)
250 ml kézmeleg víz
Csipet cukor
1 evőkanál só
350-400 gr liszt

A munka:
Egy tálat egy kicsit melegítsünk meg és az élesztőt keverjük el a vízzel és a cukorral. Hagyjuk az élesztőt egy kicsit felfutni, csak amíg elkezd habzani (kb. 10-15 perc). Egy fakanállal keverjük bele a liszt harmadát, majd a következő harmadot, amíg a tészta elválik a tál falától. Szórjuk be liszttel a gyúródeszkát és vegyük ki a tésztát a tálból és a lisztet apránként adagolva jó alaposan dagasszuk ki a tésztát. Vékonyan olajozzunk ki egy tálat és kb. 1 órára tegyük a tésztát meleg helyre pihenni. Egy nedves konyharuhával takarjuk le a tetejét. Kb. duplájára fog dagadni. (Ha két ujjunkat beleszúrjuk a tésztába és megmaradnak a lukak akkor a tésztánk készen van.) Bokszoljunk bele a tésztába, tegyük vissza a deszkára és 1-2 percig gyorsan dagasszuk át, majd gyújtsuk ki a pizzasütő edény méretének megfelelően.
A tetejét kenjük meg paradicsomszósszal és ízlés szerint pakoljuk rá a feltétet és 180 fokra előmelegített sütőben süssük készre.







Ja, azért kellett kettőt csinálnom, mert első alkalommal szárított élesztőt használtam, de nem működött. Kőkemény maradt a tészta. De én hősiesen gyúrtam és dagasztottam. Csak valahogy nem akart nőni. Másodszorra már rendes otthonról hozott, fagyasztóban tárolt élesztőt használtam. Na, az jó volt.
Már a barátnőmnek is sütöttem pizzát amikor itt volt nálunk nyaralni. Az mondta nagyon jó volt. Mi mást mondhatott volna?

És tulajdonképpen nem is akkora ördöngösség.

3 megjegyzés:

  1. a pizza valami tökély volt! :) :)

    VálaszTörlés
  2. röpke 1 hét alatt csak rájöttem, hogy miért nem tudtam megjegyzést írni.... :) :) bejelentkezéskor ki kell venni a "maradjon bejelentkezve" pipát. Hátha vkinek még hasznos lesz az info. :)

    VálaszTörlés
  3. Kosz. Tovabbadom. Es a dicseretett is koszonom. :)) igy erdemes sutni.

    VálaszTörlés