2010. november 28., vasárnap

Amikor nem a konyhatündér nyer

Az úgy volt, hogy az egyik drága kollégám már hétfőn azzal piszkált minket, hogy neki már mindjárt hétvége lesz, merthogy a hét utolsó két napján szabadságon volt. Szerdán kb. ezerszer mondta el, hogy neki már vége  hétnek.
Azért, hogy egy kicsit sajnálja, hogy nem lesz itt, elterveztem, hogy sütök valamit. Vagy azért találtam ki, mert örültem, hogy nem lesz bent? Már nem tudom.
Szóval megkérdeztem a többieket, hogy csokisat vagy gyümölcsöset szeretnének. A csokis nyert, magasan.
Délután jött a nagy ötlet: Sachert fogok sütni. Hazafelé menet megvettem a hozzávalókat és otthon nekiálltam alkotni.


Sacher torta

A boltból:
175 g sima csokoládé
175 g vaj
115 g cukor
3 tojás (külön a fehérje, külön a sárgája)
140 g liszt
1 kanál víz
115 g barack lekvár
175 g fekete csokoládé
150 g tejszín
2 kanál glicerin (ez csak a mázba kell a végén, szerintem elhagyható)

A munka:
Melegítsük elő a sütőt 175 fokra (gázon kb. 4-es). Egy kapcsos tortaformát kenjünk ki vajjal. A csokoládét vízgőz felett olvasszuk fel és tegyük félre hűlni kb. 30 percre. Az olvasztó edény alja ne érjen a vízbe. Közben egy nagy tálban keverjük a vajat és a cukrot habosra és egyenként keverjük belel a tojások sárgáját. Minden egyes tojást jó alaposan kavarjunk el! Majd tegyük bele a kihűlt csokoládét és a habbá vert fehérjét óvatosan forgassuk bele e csokis masszába. Végül szitáljuk bele a lisztet, adjuk hozzá a vizet és keverjük össze a masszát. Ha kész kanalazzuk a formába és süssük kb. 30 percig vagy amíg feljön. Ha megsült tegyük egy süteményrácsra hűlni. A fekete csokit az előzőhöz hasonlóan a tejszínnel együtt felolvasztjuk. Ha folyékony, vegyük le a tűzről és keverjük belel a glicerint. Ha a torta kihűlt vágjuk ketté és az alsó felét kenjük meg a lekvár felével. A másik felét melegítsük meg és kenjük a torta tetejére és az oldalára. Tegyük félre kb. 30 percre.  A csokikrémmel kenjük be a tortát és tegyük a hűtőbe 2 órára.

Én annak rendje-módja szerint nekiálltam megalkotni a piskótát. Egy résznél egy kicsit eltértem, gondolván én már annyira tudok csokit olvasztani, hogy az nem lehet gond. A felső fazék belelógott a vízbe és amikor a csoki már felolvadta akkor egy kicsit tovább maradt ott mint kellett volna. A képen látható nem csoki szerű valami lett belőle. Szerintem túlmelegedett és megégett. 

Gyorsan csináltam egy másikat, immáron szabályosan. De ettől eltérve követtem az előírást. A habosra keveréstől és tojáskutyulástól egy kissé fájt a karom, de a célért mindent. A recept szerinti fél óra sütés után megnéztem, de még szinte képlékeny volt. Gyorsan visszacsuktam. Szóval a sütési idő szerintem kb 45 perc (de jó annak akinek van ablak a sütőjén) Amikor a sütőből kivettem szép magas volt és nagyon csoki illatú (persze mi más lehetne). De ez kb. 15 percig tartott akkor elkezdett süllyedni. A végén olyan lapos lett, mintha nem is sütöttem volna meg. De itt még nem adtam fel a reményt. Bizakodásom jeleként kettévágtam és bekevertem lekvárral (végtére is az íze még lehet jó).  Na igen, a közepe egy kicsit a még nem, már nem állapotban volt. Se nem sült, se nem nyers. És nagyon zsíros. De még mindig nem adtam fel (Optimista családból származom, na!) és szépen összeállítottam a tortát. És vártam életem értelmét, hogy rámondja az Áment. Ő hősiesen megevett egy szeletet, de nem volt az igazi. Nyomokban sem emlékeztetett a Bécsben kapható, kicsit fűrészporos, lekváros, csokoládés tortára.

Nem vagyok nagy Sacher rajongó, de valahogy néha rám jön az ehetnék.
A sikertelenség után nem adtam fel és néhány nap múlva újra sütöttem egyet. Nem sokkal több sikerrel. A második tészta még a lekvározást sem élte meg. Apró pici darabokra tört miután szétvágtam. Mondjuk legalább egy kicsit feljött, de még mindig nem akart megsülni. Nem értem. A sütő meleg volt. Nem nyitogattam.Követtem a receptet. Mindent úgy kutyultam, kevertem ahogy írta.
Úgy döntöttem, hogy most egy kicsit hanyagolom a Sachert, de fel nem adom.

Addig is aki esetleg Bécsben jár, beugrana a hotel cukrászdájába egy fadobozosért?
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése