2010. november 1., hétfő

A rózsaszín torta

Megsütöttem a világ legrózsaszínűbb tortáját. 
Amikor készítettem elképzeltem amikor Barbie meglátja. Megragadná Ken kezét, szőke sörényét hátra veti, állát megemeli, pisze orrát az ég felé tartja, helyes pofija kipirosodik  és kimondja a megmásíthatatlant: „Akarom!”

Biztos vagyok benne, hogy nincs még egy torta amiben ennyire rózsaszín krém lenne. Ránézésre nagyon gejj, nagyon mű. Ránézésre.

Rózsaszín torta

A boltból:
A tésztához
10 dkg csokoládé
20 dkg vaj
4 tojás
200 g cukor
600 g liszt
1 púpos teáskanál sütőpor
1 púpos teáskanál kakaópor
100 ml meggylé

A krémhez
2 evőkanál cukor
300 g málna
200 ml tejszín

A cukormázhoz
2 evőkanál piros lekvár (meggy, ribizli, málna vagy vegyes piros gyümölcs)
250 g porcukor
3 kanál meleg víz

A munka:
 A sütőt 180 fokra előmelegítjük és előkészítünk egy 26 cm átmérőjű kapcsos formát. A csokoládét megolvasztjuk és a vajjal, cukorral, tojásokkal krémesre keverjük. A szárazat apránként belekeverjük, a legvégén a meggylével simára keverjük.
A papírral kibélelt formába töltjük, elegyengetjük és kb. 50 percig sütjük. Ha a tűpróbánál a tűre már nem ragad a tészta kivesszük, egy kicsit a formában hűtjük, majd a formából kivéve hagyjuk teljesen kihűlni (nekem egy éjszakát állt és másnap tökéletesen tudtam vele dolgozni).
A krémhez a habot felverjük és a málnát –néhány szemet meghagyunk díszíteni- beletörjük. A málnás habot addig keverjük, amíg már nem találunk egybe málnát és egy egynemű masszát kapunk.
A süteményt 3 részre vágjuk. Az alsó és középső lapot megkenjük a krémmel. Összeállítjuk a tortát (a tetejét is rátesszük) és az oldalát is megkenjük a málnás krémmel. A porcukrot a meleg vízzel elkeverjük (ha akarunk törünk bele málnát). A torta tetejét a piros lekvárral megkenjük, rákenjük a cukormázt és a félretett málnát.

Nekem így nézett ki.




A krémet próbáltam meggylével készíteni, hogy harmonizáljon a tésztával, de a savanykás lé összekapta és gusztustalan túrós izévé varázsolta a krémemet. Szóval, gyors újratervezéssel került bele a málna.
A cukormázat lehet fehéren hagyni. Engem elkapott a rózsaszín gépszíj és törtem bele málnát, amit nem kevertem el rendesen, így lett „márványos”. Lehet habrózsákat tenni rá, csak cukormázosan hagyni vagy aki ügyes vékony sugárban csorgasson rá meggylevet és egy hurkapálcikával huzza össze mintha pókháló lenne.
Ahogy az elején írtam rettenetesen édesnek néz ki. De nem az, nagyon finom és nagyon málnás.
Nálunk nem sokáig maradt meg, ketten megettük az egészet. Na persze nem egy nap alatt.


1 megjegyzés:

  1. annyira hülye vagy.....még mindig a bevezetőn röhögök....elképzeltem a gyermekkori barbibabámat, ahogy ezt műveli. :) :)

    VálaszTörlés