2010. november 5., péntek

Csoko- csoko- csokoládé

Láttátok a Csokoládé című filmet?

A Juliette Binoche által alakított Vianne felkavarja a kis  francia falu életét. Nyit egy édességboltot a templommal szemben. Nem is a bolt rázza meg a falu lakosait, hanem a portéka. A hölgy és hat éves lánya ugyanis csokoládét árul. Saját maguk által készített csokoládét.
Bárcsak megtalálnám azt a boltot.

Johnny Deppet ez a film óta szeretem. A csoki viszont sokkal régebb óta.
Szerintem közvetlen rokoni kapcsolat van köztem és Gombóc Artúr között, mégha ezt a családom tagadja is.




Ezt a csokikrémet nem most készítettem először, szóval ez nem annyira az autodidakta sütni tanulás része. És nem is kell sütni.
Először az albérletben csináltam, ahol többed magunkkal osztoztunk a konyhán. Ők használták, mi takarítottuk.

Szerintem aki szereti a csokit, ezt imádni fogja.

Gyors csokikrém

A boltból:
300 ml tejszín
200 g fekete csokoládé (minimum 52%-os kakótartalommal)
2 tojás
fehér csokoládé a díszítéshez

A munka:
Melegítsük fel a tejszínt alacsony hőfokon majdnem forrásig.
A csokit törjük apró darabokra és tegyük a turmixba. Öntsük rá a forró tejszínt és turmixoljuk egyneművé.
A kissé felvert tojásokat tegyük a masszába és mixeljük össze az egészet. Tegyük poharakba és ha kihűlt fóliával lefedve tegyük a hűtőbe minimum két órára.

Ilyen lett:



A krém nagyon töményen csokis, ne tegyük nagy poharakba. Ez esetben a kevesebb több.
Lehet bele rumba vagy konyakba áztatott meggyet vagy egy nagyon kevés chillit tenni. Sajnos itt nincs meggy, ember meg nem szereti a chillit, így ezek csak javaslatok. Ha valaki kipróbálja a turbozott változatot legyen szíves kommentelje, hogy milyen volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése