2010. november 21., vasárnap

Baby shower


Hú, már nagyon régen írtam. Pedig nagyon sok mindent sütöttem és nagyon sok minden történt. De vegyük csak  sorra.
Szóval megnéztük a rememberance sunday-i koszorúzást és a veterán szervezetek felvonulását. Személy szerint nekem nagyon tetszett, nagyon megható volt.





Megkezdődött a nagy karácsonyi őrület. A karácsonyi díszkivilágításokat sorban kapcsolták fel a város különböző pontjain.

Valószínűleg mindannyian hallottatok a nagy eseményt. Esküvő lesz. Egy szabad királyfival kevesebb van a Földön. Remélem ott lehetünk a lagzin. Biztos ami biztos elkezdtem terveztetni a ruhánkat, nehogy váratlanul érjen a meghívás és ne legyen kész időben.

És természetesen sütöttem. Sokat.

Az itteni barátnőm december végére várja első gyermekét és hivatalos voltam a Baby Shower-ra. A névvel ellentétben senkit sem tettünk a zuhany alá, tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy miért hívják így. Akárkit megkérdeztem, hogy mi is ez, mindenki csak annyit mondott, hogy nők összeülnek és gyerekekről beszélgetnek. Mivel a barátnőm tudta, hogy sütögetek így megegyeztünk, hogy én csinálom a süteményeket. De mivel még soha sem voltam ilyenen, fogalmam sem volt, hogy mi a szöszt szokás ilyenkor tálalni.
Az egyik könyvemben találtam egy baby shower-re való muffin receptet.   Lett tehát muffin, kókuszgolyó és mézeskalács.

Kókuszgolyó

A boltból:
háztartási vagy akármilyen sima keksz
kakaópor
cukor
kávé
meggylé
vaj vagy margarin
kókuszreszelék

A munka:
Sajnos mértékegységeket nem tudok én a kókuszgolyót mindig csak „szemre” csinálom. A kekszet porrá törjük és összes alapanyagot elkezdjük egy nagy keverőedénybe adagolni. Először a kekszet és a kakaóport a cukorral. Aztán egy kicsit a szobahőmérsékletű vajból, majd a kávéból és meggyléből. Addig rakosgatjuk amíg egy könnyen formázható, de nem folyékony és nem is nagyon kemény masszát kapunk. Pici gombócokat formázunk belőle és beleforgatjuk a kókuszreszelékbe.


Na, ez könnyű volt. Kókuszgolyót mindenki tud csinálni, nem?

Csináltam mézeskalácsot is.Szerettem volna valamiféle alkalomra illőt így nem a szokásos kiszúróformákat használtam, hanem lett babakocsi, kismaci, kisruha, hintaló.

Mézeskalács

A boltból:
75 dkg liszt (szerintem több kell bele én inkább 90 dkg-t mondanék)
35 dkg porcukor
2 púpos kiskanál szódabikarbóna
mézeskalács fűszer (jó a zacskós is, de keverhetjük magunk is fahéjból, szegfűszegből, szerecsendióból, korianderből, kardamomból)
5 dkg margarin
4 tojás
4 evőkanál méz

A munka:
Az összes hozzávalót jó alaposan összedolgozzuk amíg egy nyújtható tésztát kapunk. Kis pihentetés után kb. 3mm vastagra nyújtjuk és a formákkal kiszaggatjuk. Felvert tojással megkenjük és közepesen meleg sütőben világos barnára sütjük. A sütőből kivéve a tészta puha lesz, néhány perc múlva megkeményszik de a levegő páratartalmától újra megpuhul. Kedvünk szerint dekorálhatjuk is.
Jelen esetben a dekorálást nem én végeztem, hanem Laci. A hintalovakat különösen szerettem. 



És a harmadik volt a muffin.

Muffin gyerekváró-bulira

A boltból:
400 g vaj
400 g cukor
2 citrom reszelt héja
8 tojás
400 g liszt
1 kiskanál sütőpor
Kb. 200 g csokoládé (lehet tej, fehér vagy fekete)

A munka:
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra (gázon kb. 4-es). Papírozzuk ki a formákat (kb. 24 süti lesz). Egy tálban keverjük össze a vajat a cukrot és a citromhéjat amíg krémes és habos.
Egyenként tegyük belel a tojásokat, mindegyiket egy kicsit keverjük el, végül  a sütőporos lisztet. Keverjük össze és tegyük a formákba. Kb. 30 perc sütés után, vagy amikor már világos barna és szépen feljött, tegyük a muffinokat egy süteményrácsra hűlni.
Amíg hűl, addig csináljuk meg a díszítést a tetejére. Gőz fölött olvasszuk meg a csokit és tegyünk bele egy kevéske vajat. Ha fehér csokiból csináljuk, akkor tegyünk ételszínezéket a csokiba. Fiúnak kéket vagy zöldet, lánynak rózsaszínt vagy sárgát. A színezett csokit kenjük a muffinok tetejére. Ha akarjuk színes cukorkával, csokireszelékkel, stb. tovább díszíthetjük.


A recept nagyon egyszerűnek tűnik. Az is. De pont ezért nagyon finom. A könyv szerint a citromhéjat lecserélhetjük összevágott levendulára vagy rozmaringra is.
Legközelebb kipróbálom.


A bulin megsaccoltuk, hogy mikor és milyen súllyal érkezik Connor. Én december 12-ét mondtam és 4.5 kg-t.
Hát majd meglátjuk.


2 megjegyzés:

  1. hú de jókat csináltál már megint.hétvégén már neki is kezdek valamelyiknek, úgysem szeretnék fogyózni. :)

    VálaszTörlés
  2. ja a mézeskalácsok csúcsszuperek lettek, állat diszítés. :) :)

    VálaszTörlés